IoT-platform SOPHIA

Het IoT-platform SOPHIA

SOPHIA is het innovatieve Internet-of-Things-platform dat Biesse, in samenwerking met Accenture, heeft ontwikkeld. De geavanceerde technologieën en diensten die Biesse middels SOPHIA aanbiedt zijn ontworpen om het werkbeheer te vereenvoudigen, te optimaliseren en voorspelbaarder te maken.

In de machines van Biesse zijn veel sensoren geplaatst. Deze sensoren verzamelen gegevens over de efficiëntie, presentaties, onderhoud en storingen van de machine. De verzamelde gegevens worden real-time verstuurd naar het IoT-platform SOPHIA. SOPHIA maakt deze gegevens inzichtelijk waardoor de prestaties en productiviteit van machines en systemen kunnen worden geanalyseerd en geoptimaliseerd. Doordat de data wordt verstuurd naar de cloud zijn de gegevens zowel via de app als op de desktop beschikbaar.

Wat kan jij met SOPHIA?

De gegevens die door SOPHIA inzichtelijk gemaakt worden vertellen jou alles over de efficiëntie, prestaties, onderhoud en storingen van jouw Biesse machine. Hierdoor kan jij je productieproces en de machinestatistieken in detail analyseren. Hoeveel programma's zijn er vandaag succesvol afgerond? Wat is de resterende levensduur van de componenten in de machine? Hoeveel tijd was de machine operationeel en hoe verhoudt deze tijd zich tot het aantal afgeronde programma's? Deze gegevens kan je real-time inzien waardoor je de activiteiten in de werkplaats voortdurend kan volgen.

Daarnaast krijg je via dit platform meldingen over het onderhoud dat moet worden uitgevoerd. Bijvoorbeeld wanneer de koelvloeistof moet worden bijgevuld of wanneer bepaalde componenten vervangen moeten worden. Dit onderhoud kan je eenvoudig plannen en de onderhoudstaken kan je aan iemand toewijzen. Ook krijg je storingsmeldingen waardoor je snel weet wanneer en wat er aan de hand is met jouw machine. 

Inschrijven voor een demo

Hoe zetten wij SOPHIA in?

Sophia maakt deze informatie niet alleen inzichtelijk voor jou maar ook voor de onderhoudstechnici van De Groot. Zo worden storingen pro-actief doorgegeven aan het serviceteam van De Groot. Wij kunnen dankzij SOPHIA nog beter storingen op afstand diagnosticeren. Op ons servicecentrum kunnen wij de machine uitlezen en een diagnose stellen. In de praktijk blijkt dat dit waardevolle tijd scheelt en dat machines sneller weer operationeel zijn.

Vrijblijvende demo

Wij willen je graag tijdens een vrijblijvende demonstratie laten zien wat de mogelijkheden van SOPHIA zijn en uitgebreid vertellen hoe wij SOPHIA in zetten om jou nog beter te kunnen helpen. Na deze demonstratie kun jij dan besluiten of je SOPHIA wilt gebruiken.

De demonstratie duurt ongeveer 20 minuten en kunnen we online doen via Teams of persoonlijk bij jou op kantoor. Maak een afspraak voor een demo via onderstaand formulier:

Maak een afspraak voor een demo

Maak een afspraak voor een demonstratie online via Teams of persoonlijk bij jou op kantoor. Wij nemen binnen twee werkdagen contact met je op om de datum en tijd van de afspraak vast te leggen.